Apu Viñicunca, a Szivárvány-hegy

Cuscótól 90 kilométerre található Apu Viñicunca, azaz a Szivárvány-hegy létezéséről sokáig nem is tudtak. Felfedezése sajnos a globális felmelegedésnek köszönhető. A színpompás kőzet akkor vált láthatóvá, amikor a hótakaró elolvadt.
 img_20190714_083747.jpg

Hajnali 3-kor indult a busz Cuzcoból, mivel a hegy kb. 3 órányi útra fekszik a várostól. Addig is megtapasztaltam már, hogy Peru a fekvőrendőrök országa, de az mindenen túl tett, amikor egy földúton, ahol eleve kb. 20-lal lehetett menni, még ott is volt fekvőrendőr… Útközben megálltunk reggelizni, ahol a szokásos perui reggelit adták 4300 méter magasan is: omlett + kenyér-vaj-lekvár kombináció teával. Természetesen itt kokateát ittam, mert tudtam, hogy nagyon magasra fogunk menni.

img_20190714_063142.jpg

img_20190714_063151.jpg

img_20190714_063311.jpg

Mire elértük a 4500 méteres kiinduló magasságot, már teljesen kivilágosodott így a fejlámpára nem volt szükség. Szerencsére jó idő fogadott, így bíztam benne, hogy a csúcson is remek kilátás lesz majd, ha a 4 km-es úton felérek egyszer. Két túravezető is volt a csoporttal, de mivel az utat nem lehet eltéveszteni – oda-vissza ugyanott kell menni – így a saját tempómban haladtam.

img_20190714_070831.jpg
Előtte csak pár nappal voltam magasabban – a Colca-kanyonnál 4850 méteren – így kicsit komótosan mentem, hogy szokja a szervezetem a nagy magasságot. Szerencsére minden gond nélkül tudtam haladni.

img_20190714_103603.jpg
img_20190714_070926.jpg

4800 méteren durvult be igazán az út, innentől nagyon meredeken kezdett el emelkedni az ösvény. Körülbelül 15-20 méterenként meg kellett állnom, mert egyszerűen nem kaptam levegőt. Hiába szippantottam bele minden erőmmel a levegőbe, olyan érzés, mintha a semmibe szívtam volna bele. (Ezen még a korábban vett tüdőtisztító lötty sem segített már, pedig azt is elég sűrűn használtam). Kellemetlen egy dolog az oxigénhiány.
 img_20190714_080342.jpg
img_20190714_080528.jpg

4950 m-en értem el a hágót, ahol elkezdődtek a színes hegyek, amikért mentem. Amikor először megpillantottam őket, nem tudtam, hogy az oxigénhiánytól káprázik-e a szemem vagy tényleg az a látvány tárul elém, ami.

img_20190714_083140.jpg

img_20190714_083315.jpg

Körös-körül a szivárvány minden színében pompáztak a hegyek, a távolban pedig 6000 m fölötti hófödte csúcsok magasodtak. Tényleg olyan volt a látvány, mintha egy másik bolygón lennék, vagy mintha a mennyország kapujában állnék. Csak álltam és néztem.

img_20190714_083747.jpg

A helyi csúcsot elérni már nem volt egy nagy túra. Körülbelül 10 perc alatt értem fel az 5036 méteres, festői látvánnyal rendelkező hegytetőre. Megcsináltam! Felértem életem első 5000-es csúcsára óriási érzés volt. Csak összehasonlításként, ez több mint 200 méterrel magasabb, mint Európa legmagasabb hegye, a Mont Blanc (4808 méter).

img_20190714_083244.jpg

A hegy gerince türkiz, levendula lila és arany csíkokba öltözve igyekszik elkápráztatni az emberiséget. Az évmilliókkal ezelőtt keletkezett Szivárvány-hegy a Föld-lemezek tektonikus mozgásai következtében meggyűrődő, különböző üledékrétegeknek köszönheti pompáját. Előtte nagyon tartottam, hogy élőben is olyan szép lesz-e mint a képeken, ahol photoshop-ot is használnak, de szerencsére nem kellett csalódnom: élőben is képrázatos a hegy, ugyanolyan, hanem szebb, mint a fotókon. 
 img_20190714_083752.jpg

Aki esetleg a gyaloglást nem meri bevállalni, azok lóháton is felmehetnek, amiket hagyományos öltözetű peruiak vezetnek. Gyaloglás közben kicsit elgondolkodtam, hogy a turizmus valóban pozitív dolgokat hoz-e magával. A túravezetőnk szerint a helyiek nagyon örülnek, hogy kb. 2-3 éve egyre népszerűbb ez a hely, mert biztos jövedelmet ad nekik. Ez valószínű tényleg így van, és turizmus nélkül kevesebbet keresnének, nehéz munkával.

img_20190714_073432.jpg

A helyeik naponta fel-alá rohannak a hegyen, mivel kb. négy órájuk van megkeresni az aznapi pénzt, mert csak délelőtt jönnek turisták. Ezért amikor a lóval felérnek a hegy tetejére, leteszik a turistákat, és már szaladnak is lefelé - hogy minél több kliensük legyen - majd újra fel a hegy tetejére. Mindezt szandálban. Hogy bírják energiával, állandóan coca leveleket rágnak. A profit nagy része pedig a cuzco-i irodákba kerül, akik a túrákat szervezik...
 img_20190714_072134.jpg

A másik kérdés, hogy jó-e, ha minden nap ennyi turista megy fel a hegyre, fokozatosan rombolva azt. Úgy tűnik, hogy azt tervezik, nemsokára limitálják a napi látogatók számát. Remélhetőleg így lesz.

Close

Ha tetszett a cikk, klikkelj a jobb felső sarokban lévő +KÖVETÉS gombra vagy kövesd az Alitraveling facebook (LIKE-old) és Instagram oldalát (kedveld), ahol extra tartalmakat is találsz.

fb.jpg

 ig.jpg

A sorozat további cikkei: 

Hogyan szervezzünk meg egy perui utat? 

Lima

Peru déli síksága: Hacienda San José, Ballestas-szigetek, Paracas Nemzeti Park, Huacachina oázis

A Nazca-kultúra

Arequipa és a Colca-kanyon

Élet a Titicaca-tavon

Cuzco

A bejegyzés trackback címe:

https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr5215021304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.  

>

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com 

Copyright © . Minden jog fenntartva.

süti beállítások módosítása