Utasként csak ajánlások vannak. Első es legfontosabb pont a buszokkal kapcsolatban, hogy a menetrend csak tájékoztató: fel-egy órás csuszással mindig számolni kell. Ha megáll a busz pihenni, akkor az minimum fel óra, de inkább hosszabb. Ezeknél a megállóknál a mellékhelységet érdemes mindenkepp felkeresni, mert lehet, hogy a busz csak 8 óra múlva áll meg legközelebb és még ha van is wc a buszon (persze guggolós), a sofőr akkor sem lesz tekintettel a kanyargós úton arra, hogy valaki hátul éppen el van foglalva. Ezen kívül a busz bárhol, bárkinek megáll (bocsánat, lassít) le es felszállás céljából (ha beszelsz indonézül)! (Indonéziában olyan busszal nem találkoztam, amelyiken WC is lenne. De olyannal igen, ami annyira lepukkant volt, hogy a Maumere – Moni útvonalon kétszer is defektet kapott).
Műszaki feltételek:
A tükör radiál buszoknak KÖTELEZŐ! Biztos a Forma-1-ből ismerik a slick gumi előnyeit. Egyébként defekt nem gond, benzinkút mellet gumisból van a legtöbb az országban.
Kiegészítés iskolabuszokhoz:
Mivel iskolásokat szállítasz, ezért a busznak is dedósnak kell kinéznie. Ezért kötelező az iskolabuszokat kifesteni vagy Walt Disney, vagy japán rajzfilmfigurákkal. Annak érdekében, hogy a busz ennek ellenére menőn nézzen ki (mert egyébkent lehet, hogy egy gyerek sem a mi buszunkat választja), ezért, valamint a biztonság növelése miatt az alábbi kiegészítő elemek kellenek:
- hátsó légterelő (a megfelelő leszorító erő érdekében)
- a busz leültetése (a biztosabb útfekvés)
- első spoiller (a légellenállás csökkentese miatt)
- a szélvédő matricával leragasztása (optikai tuning, és talán nem égeti ki a Nap a szemüket)
Közlekedési szabályok
Bal oldali közlekedés van. Mivel alig van mellékútvonal, ezért az index felesleges (ennek ellenére felszerelik a járműveket index-el, de a valóságban már nem használják).
A jobbra index jelentése:
- előzési szándék (ha hátul van a sorban)
- ne előzz, jönnek szembe (ez a mögötte jövőnek szól)
- menjél már vissza a sávodba, mert jövök (jelzés a szembejövőnek)
A balra index jelentései:
- majd mostanában meg akarok állni
- előzhetsz
A duda:
Mivel déli országról van szó, így a duda használata elengedhetetlen, szinte már történelme van. Mivel jogsit Indonéziában nem szerezni kell, hanem X rúpiáért venni, így az első dolog amit minden kezdő jogosítványos megtanul, az a duda használata és jelentései. Álljon itt tehát egy kis szösszenet arról, hogy miket jelentenek a duda különböző hangjai.
A duda használata előzéskor:
1. rövid hangjelzés: ha előttünk lévőhöz közelítünk. Ennek jelentése:
a. jövök
b. húzódj lentebb,
c. figyelj,
d. forgalmi helyzet jön.
Erre megerősítésként jöhet egy hasonló válasz az előzendőtől. Az előzés tényleges megkezdése előtt ezt sokszor megismétlik. Ha már előzésben van az ember, és beláthatatlan kanyarban megjelent egy szembejövő akármi, akkor két rövid jelzés. Jelentése: most már neked kell a fékbe taposnod, mert te vagy a lassabb. Ha az előzés rendben lezajlott, akkor egy könnyed hangjelzéssel illik megköszönni a segítséget és válaszkürttel további jó utat kívánni a másiknak.
2. Létezik még egy ismert eset, ami az un. agresszív dudálás. Ekkor hosszan nyomják a kürtöt, addig, amíg a másik nem veszi észre magát. Főleg akkor használatos, ha nem húzódik le az előtte lévő.
(Mivel nagy az ország, és sok törzsből származó ember lakja, ezért a dudának is több száz dialektusa létezik).
A bejegyzés trackback címe:
https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr586099139
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.