TOJÁS 30B teljesítménytúra

Rajt: Normafa
Cél: Telki

Útvonal: Normafa - Disznófő-forrás - Tündér-szikla - volt Hárs-hegyi Camping - Kurucles - Apáthy-szikla - Árpád kilátó - Szépvölgyi út - Hármashatárhegyi út - Guckler-szikla - Virágos-nyereg - Szarkavár - Solymár - Zsíros-hegy - Nagykovácsi - Anna vh. - Telki

Az előző heti Mátra teljesítménytúra sikere után felbuzdulva, a Húsvét hétfőt is túrázással töltöttem. Szinte minden hétvégén több túrából is lehet válogatni. Azért igyekszek olyanokra elmenni, melyek elérhető távolságban vannak Debrecenhez. Így adódott, hogy a Magyar Vándorok Teljesítménytúrázó Egyesülete (MVTE) által szervezett túrára esett a választás.

A rajt a Normafától indult, így ahhoz, hogy 7-re odaérjek, más 4 órakor el kellett indulni Debrecenből. Autót a Déli-pu. mellett, egy kis utcában tettem le. Szerencse, hogy ünnepnap, így a parkolás ingyenes. Busszal mentem a kiindulási helyre.

Nevezés (1500 Ft), mely tartalmazott egy részletes itínert. Részletes leírás, magassági szintek, a hátulján a pecsétek helye. A túra végig a Z- jelzésen haladt egész a célig, ezért erről különösebben nem kell szót ejtenem. Normafa gyönyörű hely és remek kilátás nyílik Hűvösvölgyre, valamint a Hármashatár-hegyre is, bár a téli jégkár maradványai még látszódtak.

Az első EP-t, alig egy kilométer megtétele után értük el. Disznófőig csak süllyedtem a zöld sávon. Itt már a nap elég szépen el kezdett sütögetni, s így az elmúlt napok veszett időjárása után furcsa volt látni a tájat a napsütésben. Ezután továbbra is a Z jelzést követve elhaladtunk a Tündér-szikla mellett, majd a Libegő drótpályája alatt vezetett egy rövid szakaszon az utunk. Az egyik helyen egy elágazásnál lefelé vettük az irányt, egy szűk kis ösvény jelentette itt a jelzett utat. A kis fák közül kiérve kereszteztük a Budakeszi utat, s ismét a házak között kanyarogva elértünk a következő ellenőrző pontig, az egykori Hárs-hegyi autós campingig (10,2 km). Húsvét révén piros tojást. Szerencsére a pecsételőket nem kellett meglocsolni :D

Itt megint egy kis kanyargás következik az utcák és az erdei utak segítségével. Ez a rész itt picit sík volt, így a lábaknak is jól jött. Aztán a Gyémántos lépcsőnél újra elkezdtünk tornázni felfelé. Utána megint csak kanyarogtunk az utat követve, majd a következő meredek részeket legyőzve már fent is voltunk az Apáthy-sziklánál, s visszatekintve megnézhettük a nemrégiben elhagyott normafai hegyoldalt, valamint a Tündér-sziklát. Innen már keskeny nyomon haladtunk egyenesen, majd a hegyen fölfelé.

A Törökvész utca után lépcsőztünk egy kicsit megint felfelé, s itt elég sok ibolyát lehetett már látni az út mellett. A tavasz azért már csak közeledett, s az erdőben is elég sok helyen lehetett hallani a madárkák énekét is.

Itt már több jelzéssel együtt haladva meneteltünk tovább a hegyen hol meredekebben, hol enyhébben fölfelé. Kis idő múlva el is érkezett a következő ellenőrző pont, ami az Árpád kilátónál volt (14,4 km).

Utunk egy kis nézelődés után folytatódott tovább. Innen megint csak nagy részben lefelé ereszkedés következett.

Az erdőben kanyarogva haladtunk tovább, a Szépvölgyi útig, ahol a rendezők ellátással vártak minket. Itt aztán tényleg minden volt: sör, kóla, egyéb üdítők, zsíros és vajas kenyér, felvágottak, aszalt gyümölcsök, stb.. Igazi terülj-terülj asztalkám. Az energiapótlás után már szinte szökdeltünk fel a Guckler-sziklához (4. EP).

A pecsétek elhelyezése után folytatódott utunk. A panorámában gyönyörködve koptattuk tovább a lábunk. Szépen sütött a nap, s a Virágos-nyeregnél kaptunk belőle mi is. Itt még felkapaszkodtunk a Csúcs-hegy nyergére, s a végén pedig el is kezdtük az ereszkedést.

Az erdőből kiérve viszont a szántóföld szélén viszonylag jól lehetett haladni, s itt nem volt akkora sár, mint amire mindenki számított előzőleg. A dombon átérve már látszott Solymár határában a Szarkavár.

Egy hídon átkelve a Béke utcába még egy kis dombot legyőztünk, s be is értük Solymárra, s aszfaltozott úton mentünk innen az 5. EP-ig, a főtéren lévő kocsmáig

Csak egy pecsétet szedtünk be és indultunk is tovább a Zsíros-hegyre. Egy kemény emelkedőn jutottunk fel a hegycsúcsra, ahol a 6. EP várt minket. Ez a zsíros-hegyi turistaház romjainál volt (22,61 km), ahol egy csokival lettünk gazdagabbak.

Innen a KSZ közös jelzésen haladtunk tovább a Zsíroshegyi út aszfaltozott útján Nagykovácsiba. A KS jelzések jobb, a Z pedig tovább folytatódott egyenesen. Eleinte folyamatosan lejtett az út, egészen addig, míg a P be nem olvadt a Z-be. A templom elérése után a SZ közösen haladtunk ki Nagykovácsiból. Végre kijutottunk, és újra az erdőben folytatódott az út. Az Anna-vadászház nagyon szép, festői környezetben helyezkedik el, Csergezán Pál festőművész síremléke is lenyűgöző. Telki határa már a közelben volt. A cél előtt még egy 600 méteres emelkedőt kellett leküzdeni, hogy beérjünk a Telki kocsmánál lévő célba (7. EP).

Az itiner tökéletes útleírással rendelkezik, de mondjuk az útvonal is olyan egyértelmű, hogy bele sem kell nézni, csak pecsételéskor vettem elő én is a táskámból. Összességében jó túra volt, ha úgy van, jövök jövőre is. :)

Telkiből busszal mentünk vissza a Szél-Kálmán térig. Innen még egy km gyaloglás az autóig, majd irány haza. Délutánra már újra Debrecenben voltam.

A túra adatai az óra szerint:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com

Copyright © . Minden jog fenntartva.