Moszkva

Hajnali 2:10-re jött értem a transzfer. Eseménytelen út volt Pestig. Időben felértünk. Szerencsére csak ketten ültünk az autóban, így volt helyem kényelmesen.


Online már becsekkoltam, és a csomagfeladással is gyorsan végeztem. Azonban a kapuknál órisási sor volt, pedig az összes nyitva volt. Nem csoda, hiszen reggel 6-kor sok gép indul, és emiatt feltorlódott a sor. Bent még nézelődtem, majd útlevél ellenőrzés és irány a beszálló kapu. Majdnem utolsónak szálltam fel a gépre. A folyosó mellett szeretek ülni, ahol szerencsére volt még hely. A gép dugig volt. Időben indultunk, és 2 óra 10 perces repülés után időben szált le a Wizz gép Moszkva Vnukovo repülőterén. A belépésnél nem volt semmi, pár perc alatt végeztem, és a csomagom is rendben megérkezett. A gyorsvasutat választottam a bejutáshoz. 400 R és óránkénti indul. 

A Kijev metróállomáson tett ki, ahonnan a 3-as, majd az 1-es metróval jutottam el az Biblioteka Imeni Lenina állomásra.

Míg a föld alatt voltam, leszakadt az ég. A leírások alapján a ostel a metrótól pár száz méterre van. Tényleg így volt. A Landmark Hostel célnak megfelelő, közel a Kreml és a Vörös tér. Emiatt esett erre a választásom.

Látványosságok

Mivel szakadt az eső, egy darabig nem tudtam elindulni. 4 fele vettem „nyakamba” a várost. A Kreml-be szerettem volna mindenképp elmenni, de mivel eltelt az idő, erről le kellett mondanom. Sebaj, ennek az útnak amúgy sem Moszkva felfedezése a célja. Azt bármikor meg lehet ejteni, köszönhetően az olcsó repjegyeknek.


Kívülről megnéztem a Állami Történelmi Múzeum rozsdavörös épületét, majd a Vörös tér felé vettem az irányt. 

400x150 méteres, és régebben piacként funkcionált. A szovjet időkben a felvonulások színhelye, ma pedig fesztiválokat, koncerteket rendeznek rajta. A Feltámadás Kapuján keresztül léptem be, melyet újjáépítettek, mivel az eredetit (1680) Sztálin leromboltatta 1931-ben: kellett a hely a felvonulásoknak.

 

Egész Oroszország egyik jellegzetes szimbolikus épülete a St. Basil Katedrális. Moszkva egyik jelképe a hagymakupolás templom, mely a 16. száza óta áll a helyén. Kazan elfoglalásának megünneplésére építette Rettegett Iván.

A tér déli oldalán áll a Lenin Mauzóleum, de ez már bezárt mire ideértem.

Vele átellenben pedig a világ egyik leghíresebb bevásárlóáruháza: a GUM (Gosudarstvenny Universalny Magazin – Állami Nagyáruház). A 19. százai épületben ma a legnevesebb luxusmárkák üzletei vannak.

 

A hostelbe visszafelé még megnéztem az Ismeretlen Katona sírját. Pont őrségváltás volt. Érdekes volt ezt is látni.

A Moszkva-folyó egyik hídjáról még pár kép:

 

Kb. ennyi fért bele a pár órás moszkvai tartózkodásomba. Este hullán dőltem be az ágyba, hog másnap megkezdhessem a kelet felé tartó hosszú vándorlásomat.

A bejegyzés trackback címe:

https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr236446861
Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.  

>

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com 

Copyright © . Minden jog fenntartva.

süti beállítások módosítása