Izrael - előzmények
Kb. egy éve már szerettem volna eljutni a Szentföldre, de az akkori politikai helyzet miatt végül erről letettünk. A jegyvásárlás időpontjában épp zűr-zavar volt, így nem mertünk belevágni. Igaz, mire az utazásra sor került volna, addigra csendesedett minden. Helyette lett Marokkó.

Október végén akciózott a WizzAir, aminek következtében nagyon olcsó volt a jegy Tel Avivba. 1-2 barátomat gyorsan körbeérdeklődtem, hogy van-e, lenne-e kedvük jönni Izraelbe. Végül Gy. barátom mondott igent; így ketten vágtunk bele. A gép péntek reggel indult, és csak szerda este jött vissza, így lényegében 4 teljes és 2 fél napunk volt. Az előzetesen eltervezett programot egy helyen kellett csak módosítani. De amit akartunk, azt mindent sikerült megnéznünk. A legfontosabb látnivalókhoz elég volt.


Izrael vízummentes magyar állampolgároknak, vagyis előzetesen nem kell beszerezni. Azonban ha van az útlevélben olyan ország pecsétje, vízuma, mellyel Izrael konfliktusban áll – pl. Irán vagy az arab országok – akkor az gondot tud okozni. Nekem iráni vízum szerepelt még az útlevélben. Előzetesen megérdeklődtem, hogy nem fog gondot okozni. Ebben bíztam is, de biztos, ami biztos alapon, azért bebiztosítottam magam. Ismerősök elérhetőségét összeszedtem, hogy ha gond van a határon, akkor tudjanak segíteni. Sajnos ez is bekövetkezett. A gép időben érkezett Tel Aviv-ba, de a határon kiszedtek az iráni vízum miatt. 6 órán tartottak „fogva”. Ezalatt többször kérdeztek, hogy mit kerestem Iránban. Felhívták mind az izraeli kontaktot, mind az iránit, hogy tényleg mit kerestem ott; egyezik-e amit én elmondtam, stb. Negyed 11 fele vettek ki, kb. 4 óra elteltével kaptam egy szendvicset és egy vizet, majd kb. 5 fele elengedtek. Megkaptam a belépési pecsétet az országba. El se hittem :D
Közben szegény Gy. barátomat sajnáltam. Ő kint várt. Többször megfordult bennem, hogy mi a franc lesz vele, hogy ha netán engem nem engednek be az országba. Minden papír nálam volt, minden foglalás, stb. Szerencsére erre nem került sor a végén.

Felvettük az autót az Avis-nál. Egy Hjanday I10-es volt; célnak megfelelt. Jeruzsálem felé vettük az irányt. GPS-t kértünk mellé, ami valójában egy folyamatos internetkapcsolattal rendelkező Apple Ipod mini volt. A Google új térképe, a Waze, nagyon jól működött.

Viszonylag könnyen megleltük a szállást (Jerusalem Gold Hotel). A szoba elfoglalása után felfedeztük a környéket. A központtól kb. 2 km-re volt gyalog. A Bookingon kicsit jobban bemutatták, mint amilyen a valóságban volt. A parkolás és az internet feláras volt. Célnak megfelelt, de besorolása (4 ****) közel sem állt a valósághoz.

Péntek révén azonban sajnos minden zárva volt. Alig találtunk nyitva valamit. Még a villamos sem járt. Végül egy Mekiben ettünk, majd onnan nem messze ráleltünk egy pub-ra, ahol sikeres megérkezésünkre koncittottunk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr216099056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.  

>

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com 

Copyright © . Minden jog fenntartva.

süti beállítások módosítása