Útikönyvek

Áprilisban dőlt el véglegesen, hogy megyünk. A Lufthansa oldalán vettük meg a jegyeket, ennél olcsóbban egyik internetes jegyiroda, de még utazási iroda sem tudta kihozni nekünk. 238.000 Ft-ba került illetékekkel együtt a Budapest – Frankfurt, és a Frankfurt – Jakarta járat oda-vissza. Este 7-kor indul majd a gép, Frankfurtban lesz kb. másfél óra átszállni, végül pedig egy közel 15 órás repülőút következik közvetlenül Jakartába. Az időeltolódás miatt 20 órányi érzetünk lesz majd (5 óra az eltolódás a nyári időszámítás alapján Magyarország és Indonézia között).

Egy ilyen útnak, de tulajdonképpen majdnem mindegyik nagyobb kaliberű útnak az egyik legfontosabb és elengedhetetlenebb része az utazás megszervezése ill. a felkészülés rá.
Ma a 21. században az internet segítségével könnyű helyzetben van az utazó, hiszen a világhálón bármit meg lehet találni kis keresgélés után. Ennek ellenére a könyvekről sem szabad megfeledkezni. A hátizsákos utazók alapkönyvének számítanak a Lonely Planet kiadó könyvei. Ezt mindenképp célszerű beszerezni, hiszen alapinformációkat tartalmaz. Amúgy a világ szinte majd minden országáról jelent már meg könyv az utóbbi időkben. Az Antarktisztól kezdve Észak-Koreán át.

Én az LP Southeast Asia on a shoestring útikönyvét szereztem be. Ebben a legfontosabb információk és leírások találhatók meg a délkelet ázsiai országokról. Enélkül majdnem hogy lehetetlen, vagy legalábbis igen nehéz egy ilyen kaliberű utat megszervezni. Ezen kívül persze elolvastam még jó néhány könyvet, amikből hasznos információkat sikerült megtudni.
Az LP egyik nagyszerűsége, hogy ha nem akar valaki beruházni egy teljes könyvbe, vagy nem kell belőle minden, lehetősége van egyes részeket is megrendelni, megvenni. ezt pdf formátumban küldik el e-mailen. Én is így tettem, hiszen amit vettem az majdnem mindent tartalmaz, de pl. Indonéziánál jól jött a Nusa Tenggara tartománynál a részletesebb leírás. Vagy hasonlóan tettem az LP Kelet-Timor könyvével is. Egy ismerősömtől kaptam meg Kuala Lumpurt és Bruneit szintén pdf-ben. A szingapúri LP-t is pdf-ben vettem meg.
Az Lp egyik nagy előnye, hogy egyfelől ír az adott országról (történelem, kultúra, stb), de emellett olyan hasznos információkat is közöl, mint a busz, repülő, vagy hajó menetrendek. És mivel gyakran frissítik a kiadványaikat (régiónként 2-3-4évente adják ki az újat), így elmondható, hogy naprakészek is. Pl. az én Southeast Asia kiadványom idén tavasszal jelent meg, mint a 15. kiadvány már erről a régióról. Ezt az egyet viszem ki magammal, ill. a pdf-eket a telefonon és az iPod-on.

Az LP-n kívül amiket elolvastam még: Ács László: Indonézia, Bali, ill. a Burma, Thaiföld, Kambodzsa c. könyve (Igaz, én Burmába vagy más néven Myanmarba nem megy megyek, se Thaiföldre). Hasznosnak bizonyult még a Csányi GergőPap Gábor Solymos Péter által írt Vietnam, kambodzsai kirándulásokkal c. könyvük is, melyben részletes információk vannak kifejezetten magyar utazóknak. Gyöngyösi Imre Szingapúr könyve is hasznos e mini állammal kapcsolatban.

A könyvek mellett persze rengeteg blogot, internetes oldalt, és fórumot olvastam át, amit ezúton is köszönök, akik segítettek az út megtervezésében. Elsősorban az Index, az utazas.com és az Lonely Planet fórumaivoltak hasznosak.

A bejegyzés trackback címe:

https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr276099171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.  

>

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com 

Copyright © . Minden jog fenntartva.

süti beállítások módosítása