Milánó és a hazaút
Előzmény
Marrakech

Milánó
Sevillában sikerült elaludnunk. Általában mindketten be szoktuk állítani a telefon ébresztőjét, hogy biztos ami biztos alapon felébredjünk. 9:40-kor indult a gép, és tömegközlekedéssel kb. 40-50 perc kijutni a reptérre. Így 6-kor akartunk kelni, amiből majdnem 7 lett. KPM véletlen úgy nyomta ki, hogy nem ismétel újra; én potom elfelejtettem átállítani az időzónát Marokkóból, így nem is csöröghetett a spanyol idő szerinti 6-kor. Gyors rendebeszédés után 7-kor elindultunk.  Taxival mentünk ki, mert a buszhoz is villamosozni kellett volna még; ennyi időnk meg nem biztos, hogy van.
A sevillai reptér szép nagy. Van benne minden, ami kell. A RyanAir gépe viszonylag pontosan indult, és ami meglepett, hogy majdnem fullon volt a gép. Kisebb turbulenciákat leszámítva eseménytelen volt a 2 óra 20 perces út.
Bergamoból busszal mentünk be Milánóba. Előre megvettük a jegyet, így harmad áron utaztunk. Kb. egy óra a reptérről bejutni. Lepakoltuk a cuccot a szállóban, mely a központi pályaudvartól (Milano Centrale) alig pár száz méterre volt. Hamar odataláltunk. Pár perc pihenő után a nyakunkba vettük a várost.

Milánóról nehéz most írnom, mert korábban (2007/08) már voltam párszor a városban; de szívesen megyek vissza, mert olasz nagyvárosok közül nagyon tetszik. + KPM még nem volt itt, így adott volt, hogy nézzük meg. Annak ellenére érdekes város, hogy nagyságához képest kevés látnivaló van. Ami van, azok pedig egy nap, maximum 2 nap alatt bejárhatók. Akkor kettő, ha valakit érdekelnek a múzeumok.

Gyalog sétáltunk fel a központba. Előbb a híres La Scala színházat néztük meg. Még novemberben szerettünk volna jegyet venni, de hiába volt KPM internet közelben aznap reggel, mikor az árusítást megkezdték; lehetetlen volt elfogadható áron jegyhez jutni. Csak több ezer eurósok maradtak már. Annyit azért nem ért egy előadás.

Teatra alla Scala

Innen a II. Victor Emánuel galériaház alatt, között sétáltunk el. Az egyik kijáratnál található Milánó egyik fő látványossága, a MilánóiDóm. Ez az olasz gótika egyik mesterműve. Olaszország második legnagyobb temploma a római Szent Péter bazilika után. Párszor már láttam, de még úgy sosem, hogy valamelyik része ne lett volna felállványozva, Pl. az elejét még sosem. Most az oldalsó részét restaurálták. A dóm előtt látható II. Victor Emánuel bronz szobra, melyet 1896-bn állítottak fel.

II. Victor Emánuel galéria

Milánói Dóm

II. Victor Emánuel lovasszobra

A dóm megtekintése után metróval a Santa Maria delle Grazie-templomhoz mentünk. Ez szerintem elsőre sokaknak semmit sem mond. Sőt, még másodjára sem. Viszont a világ egyik leghíresebb freskója itt található: Leonardo Da Vinci Utolsó vacsoráját e templom egyik belső falára festette fel a 15. században.
Csak KPM nézte meg, mert erre az időpontra már csak egy jegy volt. Én láttam, így átadtam neki. sajnáltam, mert ez az a freskó, amit bármennyiszer meg tudna nézni az ember. De hátha lesz még lehetőségem :)

Saját fotó 2007-ből.

Bolyongásunk közben egy igen érdekes térre lettünk figyelmesek. Maga az épület is szép volt, de ami meglepőbb, az a téren álló emlékmű. Ezt inkább nem írom le, nézze meg mindenki a lent látható fotón, hogy mit ábrázol… :D

Mivel az eső elkezdett esni, így egy közeli kávézóba ültünk be. Hátha elmúlik. Mivel nem akart, így egy régi villamossal visszamentünk a szállónkhoz. Előtte vacsora, majd net, és pihenés.

Hazaút

A változatosság kedvéért másnap is hajnalban kellett kelni. 5:40-kor ment egy busz; azzal mentünk ki a malpensai reptérre. Mivel reggelre elkezdett havazni, és a reptéren meg is maradt a hó, így a gépeket jégteleníteni kellett. Ennek következtében másfél órás késéssel indultunk haza. 11 után nem sokkal landoltunk Debrecenben.

Képek

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com

Copyright © . Minden jog fenntartva.