Milwaukee

Wisconsin a Közép-Nyugat régió északi részén fekszik. A név indián eredetű (jelentése „vörös homokkő”), és francia prémkereskedők telepedtek le a tó partján legelőször. Legnépesebb városa Milwaukee, ahova én készültem.

img_20150205_103316.jpg

Chicagóból busszal és vonattal a legcélszerűbb megközelíteni a 600.000 lakosú várost. Én a buszt választottam, mert harmadannyiba került, mint az Amtrak vonat. Időben pedig ugyanannyi. Itt sikerült szerencsére Couchsurfingen keresztül megszállnom. A város nem bővelkedik olcsó szállásokban. $ 100-tól indulnak az árak. Ennyit nem akartam kifizetni egy éjszakaára. 

terkep.jpg

Milwaukee két híres gyárnak is otthont ad. Első nap ezeket kerestem fel: a Miller sörgyár és a Harley-Davidson motorgyár. Utóbbinál maga a gyár nem látogatható, de építettek egy minden igényt kielégítő múzeumot.

A Millerrel kezdtem. Hatalmas területen helyezkedik el a világ egyik, és az Egyesült Államok második legnagyobb sörgyára. Előbb egy filmen keresztül mutatták be a gyár történelmét. 1855-ben alapították német bevándorlók. Mára három fő márkája van: a Miller Lite, aMiller Genuine Draft és a Miller High Lite. Magyar vonatkozása, hogy miután egyesült a dél-afrikai SAB-bal, mely a Drehert tulajdonában volt már eddig is, így jogutódként a SABMiller tulajdonába került a Dreher. A sörök különlegessége, hogy hideges szűrés technológiájával készül, mely egyedülálló a világon. Ez nyújtja a lágy, friss élményt. 

img_6860.JPG

img_6864.JPG

A látogatás során megtekintettünk minden folyamatot. Az erjesztéstől a csomagolásig. A túra ingyenes, és a végén mindhárom alap sört meg lehet kóstolni. Ez zárja le. Érdemes és érdemes volt megnézni.

Innen busszal mentem át a Harley-Davidson Múzeumhoz. Bár a gyár a sörgyár mellett van, de az, mint fentebb írtam, nem látogatható. Csak a múzeum. A gyár történetébe most nem mennék bele. Akit érdekel, ITT részletes, és pontos információt talál róla. Érdekessége, hogy az összes Harley ki van állítva, amit a cég valaha készített. A leírás alapján ma már csak mindössze 3 példány maradt fen a legelső, 1903-as Harleyból. Az egyik itt – és állítólag működőképes.

Sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni, hogy tényleg így van-e. :D Érdekesek voltak a II. Világháborúban használt katonai motorok, valamint azok a prototípusok, melyek csak koncepciók maradtak, de 1-2-t legyártottak belőlük. A legújabb modellekig tartott a kiállítás. Nem vagyok nagy motoros, de az tény, hogy pár motor nagyon szép, és elfogadnám a garázsomba :D 

img_6857.JPG

(A gyar epulete)

Másnap a belvárost fedeztem fel. Először a Milwaukee Képzőművészeti Múzeummal kezdtem. Nem annyira a kiállítás, mint inkább az épület fogott meg. Pár éve adták át a Michigan-tó partján fekvő, vitorlás hajóra emlékeztető épületet, melybe a szél épp belekap. A kiállítás modern, számomra teljesen ismeretlen amerikai festők képeit tartalmazta. Egyik -másik borzalmas volt. Az időszaki kiállításon pedig női ruhakiállítást lehetett megnézni. „Felettébb érdekes” volt… 

A belváros nem nagy, de mikró sörfőzdék azért akadnak.:D A Chicagóban már kipróbált Rock Bottomnak itt is van egy üzeme, ill. a másik jelentősebb mikró sörfőzde a Lakefront Brewery. A túra $7, és cserébe 6 féle sört lehetett a végén megkóstolni. Összesen 16 féle sört főznek most. A túra ugyanaz volt, mint a Millernél, annyi különbséggel, hogy a fotózást nem engedték. Csak a sörökről készült. 

A Michigan folyó fölött több híd is átmegy, ezekről remek kilátás nyílik a városra. A belváros szép, pár órát el lehet tölteni, de más nem akad a városban. A Városháza vöröses épülete, vagy a US Bank felfőkarcolója, mely Milwaukee legmagasabb épülete egyben. 

Délután még a tóparton sétálgattam. A befagyott tó eszméletlen látványt nyújtott. 

img_6945.JPG

img_6946.JPG

img_6947.JPG

img_6951.JPG

3 fele jöttek értem, majd cuccot fel, és mentünk ki a buszhoz. Este 7 fele értem Chicagóba. Azt már előre eldöntöttem, hogy a reptéren fogok éjszakázni. A hostel a buszállomástól kb. 1 órányi metrózással érhető el, míg onnan a reptér másnap reggel kb, 1,5-be telne. Így inkább egyből a reptérre mentem, és ott töltöttem el az este hátra levő részét. Vacsora után kb. 10-re értem ki. A gép reggel fél 8-kor indult Los Angelesbe, ezért választottam ezt a megoldást. 

A bejegyzés trackback címe:

https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr247208919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.  

>

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com 

Copyright © . Minden jog fenntartva.

süti beállítások módosítása