Dubai 1
3 taxival mentünk a szállóból a Burj Khalifához. Ez volt az egyetlen program, ami kötött volt. A jegyeket érdemes előre lefoglalni, mert a helyszínen – főleg ha nagyobb a csoport – nagyon nehéz jegyhez jutni. Jelenleg a világ legmagasabb épületének számít 828 méteres magasságával, több mint 300 méterrel megelőzve a Taipei 101-et, a jelenlegi másodikat.

A fő tartószerkezet, 192 db 50 méter mélyre ásott pillér 45 ezer m³ vasbetonból áll. A teljes műhöz hozzávetőlegesen 330 ezer köbméter betont és 39 ezer tonna betonacélt használnak fel, 22 millió munkaóra alatt. Az összesen 160 szintből az első 37 emeleten az Armani-hotel található, melyet Giorgio Armani tervei alapján dekoráltak ki. A 45. és 108. emelet között mind a 700 privát apartman gazdára talált az értékesítés megkezdését követő 8 órában.

A 123. és 124. emeletek között üzemel a kilátó. A további szinteket irodaként hasznosítják. Az emeletek közötti közlekedésről 56 db, egyenként 42 személyes lift gondoskodik, 18 m/s-os sebességgel.

Innen a BK mellett lévő Dubai Mall-ba mentünk. A pláza olyan óriási, hogy 37 külön épületből áll össze. Helyet kapott benne egy régimódi arab souk, egy világcsúcsot döntő akvárium, egy jégpálya és egy szórakoztató központ, ahol még hullámvasút is van.

A több, mint 1 km2-es építmény túltesz a korábban a rangsort vezető kínai bevásárlóközponton és bármely amerikai vetélytársán. Az építés több mint 3 évig tartott. A nap nagy részét itt töltöttük.

Amíg a többiek vásároltak, vagy szétnéztek, én befizettem egy cápasétáraa világ legnagyobb akváriumában. 10 millió liter víz van benne, ami 4 db olimpiai úszómedence űrtartalma. A roppant nyomást 75 cm vastag plexi táblák tartják féken, melyeket egymás mellé helyeztek, majd felmelegítettek és lehűtöttek. Ennek hatására egyetlen hatalmas plexi tábla lett belőle.

Az akvárium központi eleme a 48 méter hosszú átlátszó alagút. A medence fenekén, 10 méter mélyen uralkodó hatalmas nyomás ellen acélgyűrűk segítenek megtartani az alakját. A 400 cápa minden egyes alkalmat megragadna arra, hogy táplálkozzon, de mivel ez itt nem megengedhető, rászoktatták őket a rendszeres és bőséges etetésre. A jóllakott cápák így békén hagyják a körülöttük úszkáló több ezer másik halat.
Ettünk még sajttortát a Cheesecake Factory-ben.

A délután hátralevő részét az óvárosban töltöttük. Metróval elmentünk az aranypiacra és a fűszerpiachoz, illetve a Heritage House-t is megnéztük. Ez bemutatta, hogy hogyan éltek korábban az emberek Dubaiban.

Innen a piacokhoz mentünk el. Az aranypiaccal kezdtünk. Csak ámultunk, és bámultunk. Dubai a világ egyik vezető arany kereskedelmi központja. Százmázsnyányira voltak kiállítva az arany ékszerek. Bár engem meglepett, hogy sokkal drágább volt itt az arany gramankénti ára, mint nálunk.

Hiába, ezek alku nélküli árak, még alkuval sem lett volna olcsóbb. Volt olyan üzlet, ahol az állunk leesett. Kb. 10 Rolex óra volt kitéve a kirakatba, úgy, hogy darabja kb. 35 millió forint volt. A fűszerpiacot csak futólag érintettük.

Taxival mentünk vissza a Burj Khalifához, hogy megcsodáljuk a híres szökőkút-játékot. Nem is kellett csalódnunk. Eszméletlen volt, ahogy a szökőkút a zenére szó szerint táncolt. 2 „előadást” néztünk meg. Sajnos elég rövidek, kb. 3-5 perc, és minden félórában van este 6-tól 11:30-ig. Mindenképp egéri elmenni.

Taxival mentünk vissza a szállásra.  A szállóban az egyik portással leszerveztem a másnapi abu-dhabi utat, ami utólag a „Kamu-Dhabi” nevet kapta. Erről majd a következő postban.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com

Copyright © . Minden jog fenntartva.