Előkészület
Oroszország (Szibéria), Mongólia, Kína és Észak-Korea

Mielőtt a tényleges előkészületekbe belevágnék, szeretnék pár szót ejteni arról, hogy miért is pont ide jöttem. Szerintem nem vagyok egyedül, hogy sok embernek vágya eljutni Szibériába, vagy végigutazni a legendás Transszibériai expresszel. Én se vagyok ez alól kivétel. Tizenéves lehettem, amikor először olvastam a vonatról, és akkor eldöntöttem, hogy egyszer ide eljövök. Ez valósul most meg.

Kb. 2 éve merült fel először, hogy ebben az évben lehetőségem nyílik rá, hogy megvalósítsam álmaimat. Hosszas tervezgetés után alakult ki a végleges program. Az út 2 nagy részből áll: Szibéria felfedezése, – főleg a transszibériai vasút mentén, de jó pár helyen letérek az eredeti útvonalról – amennyire lehet (nyílván az egészet lehetetlen) és Mongóliába kitérőt tenni. Kínát érintőlegesen érintem csak, nem része az útnak, de valahonnan haza kell jönni. A negyedik ország pedig nem más, mint Észak-Korea. Igen, a világ egyik legelzártabb, legdiktatórikusabb országába próbálok meg bejutni. Ide egy angol céggel, a Juche Travel-el megyek majd. 

A vízumok

Tulajdonképpen nem volt nehéz megszerezni egyik vízumot sem.

mongol vízummal kezdtem az ügyintézést. Itt személyesen kellett megjelenni a Mongol Nagykövetségen (Mongólia Nagykövetsége Budapest, Bogár utca 14/c, 1022 Budapest, Telefon: (1) 212 5904). Érdekes, hogy nincs emailjük – vagyis van, de nem használják, se honlapjuk. A Konzul nagyon kedves volt, telefonban elmondta, hogy mik kellenek. Egy meghívót kellett szereznem, amit vagy egy helyi iroda, vagy bármely szállás megadhatja. 15 USD-ért cserébe 24 óra alatt kaptam egyet emailben. A vízumkérőt a nagykövetségen adták, és 1 fénykép kellett még. Egy hét alatt készült el 50€-ért.

Az orosz és kínai vízumot az 1000út utazási irodán keresztül intéztem. Mivel több időt töltök Oroszországban, mint 30 nap, és Mongólia után visszamegyek, így a hagyományos turista vízum nem felelt meg. Helyette a 3 hónapig érvényes, kétszeri belépéses orosz üzleti vízumot kellett igényelnem. 41.000 Ft-ot kértek el, amiben benne volt a meghívó, a vízum ára és az ügyintézés is.

kínai vízumhoz repülőjegyet kellett bemutatnom. A kétszeri belépéses vízum ügyintézéssel 18.000 Ft-ba került.

 

Önállóan is intézhetők a vízumok, de Debrecenből egyszerűbb és olcsóbb volt irodán keresztül, mint személyesen járkálni a Nagykövetségekre.
Az észak-koreai vízumot az angol cég intézi (Pekingben kapom majd meg). Ebben az a jó, hogy kifizetem a csomagot, és ők csrébe mindent intéznek. Igaz, ott egyénileg nem is lehet utazni. Egy hetet terezek ott eltölteni.

Az útvonal

A Budapest – Moszkva repülőutat a WizzAir-rel tettem meg. Poggyásszal együtt 13.500 Ft-ba (4500 Ft a jegy és 9000 Ft a poggyász) került. A vonatjegyeket szakaszokban veszem meg (AzRZD oldalán online is megvehetők). Egy darabig megvan, de sokat majd csak helyben lehet. Két belföldi repülés lesz: Kyzyl-ből Irkuts-ba egy igazi orosz őskövülettel: Antonov 24-essel az IrAero légitársasággal. (Netes információk alapján még nem pottyant le egyetlen gépe sem. Bízok benne, hogy nem akkor lesz az első :D ). Majd 10 nap múlva Irkustból Ulanbaatorba repülök azAeromongolia Fokker 50-esével. A Peking - Phenjan távot az észak-koreai nemzeti légitársasággal teszem meg. Az Air Koryo még TU 204-eseket használ a vonalon. Hazafelé Pekingből jövök a LOT legújabb, Boeing 787 Dreamliner-ével.

Akit érdekel a részletes útvonalterv, a dropbox fiókomból letöltheti a teljeset.

Kereshető változatban az útvonalam:

A szállásokat éjszakai vonaton töltöm, ahol nem, ott pedig couchdurfinget használok majd. Lesz olyan is, hogy nem kérek szállást, csak körbevezetnek a városban (Nizhy Novgorod).

Szerencsés voltam, abba az esetben, hogy eszembe jutott, hogy a bankkártyámhoz tartozik utasbiztosítás. Kikértem erről egy igazolást, így megúsztam, hogy több tízezer forintot fizessek ki erre. 

Biztonsági okokból beadattam pár inyekciót. Volt amiből elég volt az emlékeztető, de volt amiből újat kellett. Hepatitis A és B, hastífusz, agyhártyagyulladás és kullancs ellen vagyok beoltva.

Könyvek

A legfontosabb kiindulópont a szokásos Lonely Planet Russia kötete. vagy egyeseknek a Frommer’s :D ) Ebben minden lényeges információ benne van. Ennek ellenére ehhez az úthoz még beszereztem pár könyvet. Sajnos magyarul ezek többsége nem kapható. A transszibériaihoz hasznos tippeket adott még: Bryn Thomas – Tran-Siberian Handbook, valamint az LP Transsiberiankiadványa. Utóbbit csak pdf-ben rendeltem meg. Mivel a Bajkál-tónál több időt eltöltök, ide elengedhetetlen volt Marc di Luca: LakeBaikal: Siberia’s Great Lake könyve a Bradt gondozásában. Sokkal részletesebb, mint az LP ezen fejezete. Szibériához nyújtott hasznos infót Bayer Zsolt: Szibéria és az orosz távol-kelet, valamint Sándor Anna: Szibériai anziksz. Ezek főleg érdekességeket írtak. Mongóliáról bármi hihetetlen, de van magyar nyelvű útikönyv. Igaz 2005-ös, de Dr. Obrusánszky Borbála írt erről egy könyvet. A hibája, hogy kevés az olyan infó, mely egy utazáshoz szükséges, és több az olyan benne, ami felesleges. De legalább van. Itt viszont szerencsém volt, mert az LP-nek pont májusban jelent meg a legújabb Mongólia kiadványa, amit PDF-ben megrendeltem.

Észak-Koreához is van magyar nyelvű könyv. Mégpedig kettő is: az egyik nem útkönyv, hanem a rezsimről szól (Blaine Harden: Menekülés a 14-es táborból - Észak-Koreából a szabadságba). Mindenkinek ajánlom a figyelmébe. Ezek alapján kell megbecsülnünk, hogy mi milyen szerencsés helyen élünk. Részlet a tartalomból: "Sin Donghjok az első észak-koreai rab, aki kényszermunkatáborban látta meg a napvilágot és sikerült megszöknie. Gyermekkorát egy nagyfeszültségű szögesdróttal körülvett lágerben töltötte. Mivel nagybátyjai állítólag bűnt követtek el, a „három generáció” büntetése törvény szellemében, az állam őt is bűnözőnek tekintette genetikailag, és teljes jogfosztottságban tartotta. Sin sorsa az államgépezet rendelkezése értelmében örökös kényszermunka volt. Első emléke egy kivégzés, és anyjára, mint versenytársra tekintett a mindennapi élelemért. Tizenhárom éves korában beárulta anyját és testvérét, akik szökni akartak. A fiút megkínozták, majd szeme láttára anyját felakasztották, testvérét pedig agyonlőtték. „Szeretet, együttérzés és család: Sin előtt ismeretlen fogalmak voltak. Isten sem tűnt el vagy halt meg számára: egyszerűen nem hallott róla."  

 

A másik egy 2002-es utazás beszámoló (Stefan Bosbeijk - Észak-Korea, 2002 : egy turistaút tükre). Igaz, 12 éves, de ha igaz, hogy valami nem változik, az szerintem pont Észak-Koreára igaz. Az egyetlen különbség, hogy azóta új „uralkodó” van az ország élén. Az LP a Dél-Korea kötetben szán egy fejezetet Észak-Koreára. Pekinghez szintén az LP gondozásában megjelent China kötetet használom majd, itt csak ezt az egy fejezetet rendeltem meg – mivel máshova nem szándékozok menni. Mivel szeretem megkóstolni az adott ország gasztronómiáját, ehhez a National Geographic Életre szóló kalandok - 500 ínyenc utazás a világ körül könyve nyújtott segítséget.
Indulás előtt pár nappal kaptam meg egy jó barátomtól Bakcsi György, 1978-ban megjelent Szovjetunió útikönyvét (Panoráma kiadó). Bármi hihetetlen, pár dolgot leszámítva, de összeállítható lett volna az út ebből is. A látnivalók 80%-a nem változott :D 

A bejegyzés trackback címe:

https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr706446835
Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.  

>

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter

Szerzői jog

A honlapon szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett.

E-mail: alitraveling.hu@gmail.com 

Copyright © . Minden jog fenntartva.

süti beállítások módosítása