Érdekességek Marokkóról
Előzmény
Marrakech



- Kezdjük a legfontosabbal: mindenért fizetni kell. Semmi sincs ingyen. Majdnem, hogy még a levegő sem :D Ha valaki azt mondja Neked, hogy „Sir, it’s free”, nah abban biztos lehete az illető, hogy FIZETNIE KELL a végén valamennyit.
- Minden guide-nak van egy „állítólagos” testvére, rokona, aki épp mindig a környéken jár, és figyel
- Fehér ember = tejős tehén. Ez szerintem mindent elmond.
- Négy királyi város van az országban. Sorrendben: Fes – Marrakech – Meknes – Rabat. A királynak mindenhol van palotája, de egyik sem látogatható.
- Mindössze két mecset áll nyitva a nem muszlimok előtt. A casablancai II. Hassan nagy mecset, és (sorry, a másikat elfelejtettem azóta :D )




- Négy berber nép él az országban. Ezek a csoportok lényegében a királyi városok köré csoportosodnak. Négy különböző nyelvet beszélnek, de nemrég a közös berber nyelvet újra kezdték tanítani az iskolákban
- Nagyarányú zsidóság él az országban. Az egyik legjelentősebb Meknesben van.

A nemzeti mottó: الله، الوطن، الملك (Allāh, al Waţan, al Malik = Isten, Ország, Király)

- Az ország zászlaja egyszerű: piros alapon ötágú zöld csillag, mely az iszlám öt alappilérét szimbilizálja.


Marokkó zászlaja

Marokkó címere
- Államformája:  1996 óta Marokkó államformája alkotmányos, demokratikus és szociális monarchia (alkotmányos monarchia). A király arcképével mindenhol lehet találkozni. Utcán, hivatalos helységekben, de még a vasútállomásokon is kint van.
- Marokkót elkerülte a 2011-ben kirobbant "arab tavasz" hullám. Itt nem voltak olyan felkelések, tüntetések, mint Líbiában vagy Egyiptomban.


VI. Mohamed

- Marokkó himnusza



- Az ország 98%-a muzulmán vallású; de enyhébb, mint pl. keletebben. A nőknél azt figyeltük meg, hogy a fiatalabb generáció nem hord csadort, csak az idősebb korosztály – a városokban. Vidéken mindenki hordott. Ott jobban tiszteletben tartják még a vallást, és nem modernizáltak annyira, mint a városokban.
- Az üzleti élet és az ipar központja Casablanca, egyben jelentős kikötő is. Rabatban székel a kormány. Tanger a legjelentősebb kikötőváros; az átjáró Marokkóból Spanyolországba. Fez kulturális és vallási központ, a dominánsan „berber” Marrakech a fő turistaközpont.
- A hivatalos nyelv az arab, de szinte mindenki beszél franciául, és berberül is. A berbert a délebbi országrészben használják elsősorban. Ha valaki tud, beszéli a franciát, az megkönnyíti az utazást. Ugyanis angolul elvétve beszélnek. aki beszél, abban biztosak lehetünk, hogy csak lenyúlni akar :S
- A vonatok tiszták, kényelmesek és pontosak. Hasonlóan az állomások is. A nagyobb városok össze vannak kötve, de a pl. a déli területek csak busszal érhetők el. (Marrakech – Dakhla 24 óra busszal). Van belföldi repülő is (Royal Air Maroc), de nem a legolcsóbb. Busz olcsóbb, de hosszabb. Ez pénztől függ, hogy ki hogyan utazik. Jelenleg nagy sebességű vonalat létesítenek francia segítséggel és mintára. 
- Minden belépő 10 Dk, azaz kb. €1. Legyen az egy „sima, egyszerű” múzeum, vagy UNESCO helyszín. Igaz, bent ellepnek a guide-ok, és ha mindenhol kér vagy kérne az ember vezetőt, akkor a gatyája is rámenne. A medinák bejárásához szerintem ajánlott. Utóbb Fesben is ezt tettem volna.
- Angolul csak egyedül Fesben volt kitáblázva, hogy mi micsoda. Amúgy csak franciául és arabul voltak a feliratok.
- A turistainformációk nagyon rosszak. Turisztikai központ – ami azért Európában alap, de még Ázsiában is megszokott volt – itt nem találkoztunk.
- A legegyszerűbb módja az információjutásnak – anélkül, hogy fizetni kelljen valakinek –, ha más turistától kérünk segítséget. Azok nem vernek át, és még feltehetőleg angolul is tudnak. Kivéve az a két olasz nő, akikkel a szaharai túrán találkoztunk, és olaszon kívül semmilyen egyéb nyelvet nem beszéltek. Elképzelni sem tudom, hogy hogy tudtak így utazni. De valahogy csak sikerült nekik.
- A gyerekek mielőtt 6 éves korukban iskolába mennek, előtte 4-6 koruk között Korán iskolába járnak.
- Ha nem tudjuk a címet, érdemes taxival menni. De nem a kaffer Mercivel, mert az iránytaxi. Fix tarifája van, és minél többen szállnak be, annál olcsóbb. Általában 7 személyesek. Elől 3, hátul 4 ember.
- Minden városban van Petit Taxi. Ezekkel érdemes menni, de úgy, hogy előre lefixálni az árat. Mivel nyelvi problémák voltak, mi mindig a telefonba írtuk be az összeget, hogy mennyi dirhamra gondolunk. Ha nem sikerült megegyezni, akkor otthagytuk, és próbálkoztunk a következővel.
- Taxi rendelés nincs, hanem az utcán kell itt is leinteni őket. Az autók azonban borzalmas koszosak, és tragacs állapotban vannak. Volt olyan, amelyiknél hátul a bal hátsó ajtón simán kiláttam az úttestre, akkor lyuk volt az ajtón…:)
- A fesi kalandot leszámítva, egyszer sem kerültem, kerültünk bonyolultabb szituba. Egy lenyúlás féle volt; a rabati Medinában, amit írtam is. De igazából nem bántuk meg azt sem, mert tényleg olyan helyekre is elvitt, ahova magunktól biztos, hogy nem mentünk volna – meg se találtuk volna.
- A rendőrök javarészt beszélnek angolul, és segítőkészek is. (Casa-ban pl. a rendőr a bírságolást megszakítva jött oda segíteni és mutatta meg az irányt; látván, hogy térképpel nem leljük a helyes irányt). 

A bejegyzés trackback címe:

https://alitraveling.blog.hu/api/trackback/id/tr976099103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Alitraveling a Facebookon

Leírás

A blog az utazásaimról szól, ahol megfordulok a világban :)
Az utóbbi időkben ez bővül a túra beszámolókkal.  

>

Alitraveling posztjai a nagyvilágból :)

TÁMOGASD AZ OLDALT:

Google translate

Látogatóim

Flag Counter